.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
هفتمین شب مراسم بزرگذاشت مرحوم ايازي با سخنرانی معاون استاندار
هفتمین شب مراسم بزرگذاشت مرحوم  ايازي با سخنرانی معاون استاندار

معاون سياسي امنيتي استاندار مازندران گفت: مردم مسير حق را در مسير روحانيت طي مي‌كنند.

هادي ابراهيمي جمعه شب در مراسم بزرگذاشت حجت‌الاسلام محمدجواد ايازي فرزند علامه ايازي بيان داشت: حاملان فرهنگ و معنويت جامعه، علما و روحانيوني هستند كه با عبور از سختي‌ها و مبارزه با نفس به مقام علمداري صيانت از ارزش‌هاي اسلامي رسيدند.‌
معاون سياسي امنيتي استاندار مازندران خاطرنشان كرد: نقش روحانيت در طول تاريخ دفاع از حقوق مردم، پايداري و مقاومت در مقابل زورگويان و اعتلاي پرچم توحيد بوده است.
ابراهمي تصريح كرد: زماني كه استبداد در كشور حاكم بود و دست روحانيت از مصادر اجرايي كوتاه بود، نقش فعال آنان در عرصه‌هاي فرهنگي و ديني غير‌قابل انكار بود.
معاون استاندار مازندران اضافه كرد: شايد به ظاهر در كشور حاكميتي نداشتند اما از طريق حاكميت معنوي بر قلب‌ها حاكميت مي‌كردند و اين مسئله از ويژگي‌هاي روحانيت اصيل در دوره استبداد بود.
وي يادآور شد: اقبال مردم به روحانيت پس از پيروزي انقلاب نيز در طول تاريخ بي‌سابقه بود، اعتمادي كه مردم به روحانيت داشتند آنها را به رهبران جريان فكري مردم تبديل كرده بود و مردم مسير حق را در مسير روحانيت طي مي‌كردند.
ابراهيمي خاطرنشان كرد: روحانيت و حوز‌ه‌هاي علميه امروز بايد نقش كليدي خود را در جامعه به خوبي ايفا كنند و خلاهاي فكري و فرهنگي جامعه را شناسايي كنند و براي آنها برنامه داشته باشند.
وي با تاكيد بر اين نكته كه موضوع اسلام منهاي روحانيت و سياست هشدار جدي است، يادآور شد: اسلام منهاي سياست و روحانيت دو تيغه قيچي است كه فلسفه وجودي اسلام را قطع مي‌كند و مروجان اين تفكر به دنبال آن هستند كه آن را از ماهيت تهي كنند.
ابراهيمي ادامه داد: چنين اسلامي به كار دنيا و آخرت نمي‌خورد بلكه مطلوب دشمنان اسلام است.
وي به تبيين شخصيت حجت‌الاسلام ايازي پرداخت و افزود: مرحوم ايازي با نگاه هوشمندانه در برنامه‌ريزي‌هاي فكري و ديني روشنگري‌هاي سياسي، سخنراني‌هاي مذهبي و وضع و خطابه عنصري كارآمد و تاثيرگذار بود.
معاون سياسي امنيتي استاندار مازندران با تاكيد بر اينكه مرحوم ايازي با پرهيز از هرگونه مسامحه در بازسازي و تقويت شبكه اجتماعي روحانيت نقش عمده داشت، اضافه كرد: اين محروم نقش پررنگي در مبارزه با روشنفكري غير ديني و جنگ نرم در حوزه‌هاي علميه داشت. /فارس


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.046 seconds.